Békéscsabai SZC Nemes Tihamér Technikum és Kollégium

A cikk több, mint 90 napja módosult, kérjük erre figyeljen!
2020. március 16-a jelentős emlékként fog talán a GSZI-s diákok és tanárok számára a későbbi visszaemlékezéseikben megjelenni. Ettől a naptól kezdve digitális munkarend lépett érvénybe, amely minden magyarországi oktatási intézményt érintett.

Cikk megjelenés: 2020-04-03 00:00:00 Utolsó frissítés: 2020-04-03 14:42:49

A Békéscsabai Szakképzési Centrum korábban erre az eshetőségre is felkészült, egy héttel korábban felkérte az iskolákat, hogy az egyes munkaközösségek dolgozzanak ki eljárásokat, lehetőségeket az esetleges otthoni - digitális -tanulásra. Iskolánkban is a munkaközösségek nekiálltak, hogy milyen ütem szerint, mely tananyagegységeket tudnánk feldolgozni a diákokkal. Bevallom, elkezdtük kidolgozni a feladatokat ugyan, de amolyan "legyen B-terv"-ként gondoltunk rá, legalábbis a többségünk.

A március 13-i (péntek) bejelentés azonban mindenkit észhez térített: hétfőtől nem lesz diák az iskolában...

Ennek három hete már, a kezdeti nehézségek ellenére - azt gondolom egyébként, hogy iskolánk országos szinten is nagyon gyorsan reagált - jó úton haladunk, a pedagógusok és a diákok számára is elfogadott lett a digitális tanrend.

Sok kérdés felvetődik persze, amelyre - remélem - hamarosan megkapjuk a választ. (Beszélgetve diákokkal vissza-visszatérő kérdések: Hogyan fogunk érettségizni? Mi lesz a szakmai vizsgával? Hát a ballagás? Lehetne sorolni napestig...)

A kezdeti "gyors" digitális átállást nagyban segítették az infós kreatív (és Discordban tapasztalt) diákok (Diószegi Gergő, Tóth Dániel, Susánszky Ádám), akik rengeteg időt és fáradtságot nem kímélve a mai napig is felügyelik az iskolai Discord szervert, "errorelhárítanak" és próbálják a különböző kéréseket, észrevételeket megoldani (higgyétek el, néha bizony nem olyan egyszerű). Erről még cikket is olvashattunk a sajtóban. (Aki lemaradt volna ITT megnézheti.) [Update: Közben nem elfeldkezve a kezdeti történtekről sem: információim szerint az iskolai szerver a 11.A ötlete (Rácz Zsolt Gábor, Salamon Krisztián Márk) nyomán jött létre, így természetesen Nekik is nagy köszönet. A szervezésből pedig Salamon Anita is kivette a részét]

Persze kreatív pedagógus kollégáim is minden tudásukat latba vetik (ide kívánkozik: elismerésem Nektek is, hogy Ti is egy tanulási folyamatban vesztek részt, és nagyon gyorsan elsajátítottátok pl. a Discord használatát), hogy ne csak "olvassátok el, majd számonkérem" típusú órák legyenek (az első fizika órát például, több, mint 600-an figyelték az országban: cikk ITT és ITT), mert akkor az öngól volna, és a kérdés adott lenne: mi szükség a pedagógusra?

A visszajelzések alapján pedig szükség van rájuk... Még azon diákok is felsóhajtanak néha-néha a Discordon tartott órák közben, hogy "de jó volna a suliban lenni", akik jellemzően a 45 perc túlélésére játszottak eddig.

No persze ez fordítva is igaz: Ti is hiányoztok Nekünk, még akkor is, ha sokszor csak a fejetek búbját láttuk, mert éppen az előző napi diákmunka fáradalmait az iskolában pihentétek ki. [Mielőtt megköveznétek, és a fejemhez vágnátok hogy milyen duma ez már, ugyan én a suli nélkül is megvagyok, magam hallottam a fentieket ;) ]

Ugyanakkor tudom, más a helyzet: rengeteg otthoni tananyag van, mi is próbáljuk kitalálni - lehetőségeinkhez mérten - mennyit is bírtok, mi az ami még belefér. Ehhez azonban fontos a hozzáállás: most nem egy hosszú tanulás-, és tanítás nélküli szüneten vagytok - tanulni most is kell, a helyszín ami változott...

Amennyiben valakit ez túlzottan nyomasztana, osztályfőnökeitek, kollégiumi nevelőitek és Botyik Bettina Zora iskolapszichológus (elérhetőség ITT) is rendelkezésetekre áll, bátran keressétek őket! (Bár abban is biztos vagyok, hogy most online tanórán is felvethetitek gondjaitokat, a tananyaggal ugyan haladni kell, de erre jutni fog idő.)

Közben azért az iskolában zajlik az élet, ha csendesen is - az aulai csocsó-asztal most nem zajos ugyan - de technikai dolgozóink azon fáradoznak, hogy az utolsó szegletig fertőtlenítsék az iskolát, karbantartóink amit tudnak javítanak, portásaink pedig arra ügyelnek, hogy igazgatói engedély nélkül senki se jusson be az iskolai vagy kollégiumi falak közé. Eközben a Szakképzési Centrum stratégiai kérdésekben dönt, és próbálja kihozni a legtöbbet az adott helyzetből. Mindenkinek megvan a feladata, ez így van jól.

 

Hogy mikor lesz vége?

 

Sokan kérdezzük, a választ azonban nem tudjuk, de ahhoz, hogy a Nemes-GSZI eddig is elismert légköre megmaradjon, szükség van Rátok - diákokra - és iránymutató tanáraitokra egyaránt. Tegyük a dolgunkat, és legyünk a legjobbak, ahogy oly sokszor sikerült eddig is...

Amíg pedig nem találkozunk újra: Vigyázzatok magatokra, családtagjaitokra, és ne feledjétek a házi feladatot beadni! ;) 

Fölker Csaba gondolatait olvashattátok

 

Nem tudom, hogy cikkben van-e utóirat, de eszembe jutott: elkészült a tanárokra lebontott lista a használt platformokról (a frissítés folyamatos), amelyet elérhettek ITT, hogy picit követhetőbbé tegyük a dolgotokat. Magam részéről pedig javaslom a Trello-t, a 12.B-sek használják is...



Tartalom kulcsszavak